روان شناسی مخاطب در تولید محتوای ویدیویی
در تولید محتوای ویدیویی ، شما پیش از هر چیز باید ذهن مخاطب و روش کارکرد آن را بشناسید.
علم روان شناسی ثابت کرده که مغز انسان اطلاعات دریافتی را در سه مرحله پردازش میکند.
مرحله اول : حافظه حسی
مرحله دوم : حافظه کوتاه مدت
مرحله سوم : حافظه بلند مدت
وقتی که مخاطب برای اولین بار یک ویدیو را تماشا میکند ، ابتدا تصاویر و صدا هایی که می بیند و می شنود وارد حافظه حسی او میشوند. این حافظه تصمیم می گیرد که آیا چیزی که در حال دیدن و شنیدنش است ارزش تفکر و وقت گذاشتن را دارد یا نه؟
اگر از نظرش ارزشمند بیاید ، آن را به حافظه کوتاه مدت می فرستد و اگر هم بی ارزش به نظر برسد ، فی الفور آن موضوع را به فراموشی می سپارد.
در صورتی که اطلاعات دریافتی ارزشمند بود و به حافظه کوتاه مدت فرستاده شد ، حالا مغز مخاطب تصمیم می گیرد که این اطلاعات چقدر ارزش دارند؟ اگر خیلی ارزشمند باشند ، به حافظه بلند مدت فرستاده می شوند و اگر آنچنان ارزشمند نباشند ، باز هم به فراموشی سپرده می شوند!
درباره این سایت